Uutiset > Yleinen > TIEDOTE: Suomi ei lähetä edustajaa vuoden 2024 MM-kilpailuiden aikuisten sekacheer-sarjaan

Joudumme ikäväksemme ilmoittamaan, että Suomi ei lähetä edustajaa vuoden 2024 MM-kilpailuiden aikuisten sekacheer-sarjaan (Coed Premier). Liittojohtoista sekacheermaajoukkuetta ei saada perustettua viime hetken poisjääntien takia.

Jo joukkuevalintojen yhteydessä sekamaajoukkueen urheilijoiden keskuudesta nousi esiin huolia tulevan kauden osalta ja tämä johti siihen, että urheilijasopimuksia muokattiin kaikkien maajoukkueurheilijoiden osalta. Tästä huolimatta kaikki sekamaajoukkueeseen hakeneet ja valitut urheilijat eivät kokeneet voivansa sitoutua kauteen. Päätös tehtiin yhdessä valmennuksen kanssa pieneen joukkuekokoon liittyvät riskit arvioiden. Päätös oli vaikea ja se tehtiin pitkän harkinnan jälkeen joukkueen etua ajatellen.

Tiedostamme, että maajoukkuetoiminnan nykyiset rakenteet kaipaavat kriittistä tarkastelua ja kehittämistä, ja tämä on nostettu vuoden 2024 toimintasuunnitelmaan keskeiseksi toimenpiteeksi. Sekamaajoukkueen poisjäännin myötä vapautunutta resurssia tullaan käyttämään sekamaajoukkuetoiminnan kehittämiseen ja leirityksiin. Haluamme edelleen tukea niiden urheilijoiden pyrkimyksiä kehittyä jotka sitä toivovat.

Olemme pahoillamme urheilijoiden puolesta, jotka eivät tämän takia pääse toteuttamaan maajoukkueunelmaansa kaudella 2024.

MM-edustuspaikkaa ei tarjota seurajoukkueelle.

Lisätietoja sekamaajoukkueen poisjäännistä saat liiton toiminnanjohtajalta Tiina Kuikalta (tiina.kuikka@scl.fi) ja valmennuspäälliköltä Nita Rikströmiltä (nita.rikstrom@scl.fi).

***

We regret to inform you that there will be no Team Finland in Coed Premier division in the ICU World Championships 2024.